Ставлення людей до безпеки в онлайн: дослідження та поради від Microsoft
Нещодавно ІТ-спеціалісти, корпорації та звичайні користувачі провели День безпечного інтернету, який з 2004 року популяризує некомерційна організація Insafe. Його заснували, щоб люди знали про можливі ризики в онлайн-просторі та способи вберегтися від них. Цього року до Дня безпечного інтернету Microsoft опублікувала результати дослідження Computing Safety Index, у якому три останні роки збирала інформацію про ставлення користувачів до захисту своїх комп’ютерів, мобільних телефонів та цінної інформації.
Дослідники корпорації опитали понад 10 тис. осіб віком від 18 років у 20 країнах світу. Дослідження передбачає 24 кроки, які можуть виконати споживачі зі своїми гаджетами та онлайн-акаунтами. Кожен з них додає балів, а максимально респондент може отримати 100 балів.
У середньому користувачі набрали 34,6 пунктів, що лише на 0,6 більше, ніж минулого року. Це свідчить про те, що звички людей стосовно захисту їхньої інформації в онлайн-просторі мало змінилися з часом.
Проте деякі позитивні зрушення є: споживачі стали активніше використовувати вбудовані в гаджети інструменти безпеки. Близько 95% з них встановили собі антивірусне програмне забезпечення, 84% – увімкнули файрвол, а 82% – активували автоматичні оновлення.
Дослідження також виявило, що близько 60% споживачів переконані у своїй високій здатності захистити приватні дані порівняно з технічними рішеннями від корпорацій або влади. Однак його результати показують, що користувачі не охоче захищають самі себе:
- майже кожен п’ятий (21%) користуються фільтрами у веб-браузерах для захисту від фішингу;
- лише 31% дізнаються про нові способи захисту своєї онлайн-репутації. Дещо менша кількість (19%) опитуваних відзначила, що користувалась технічними рішеннями для видалення або редагування даних про себе в онлайні. Лише 15% відстежували відомості про себе за допомогою пошуковиків. Ще 10% для корекції невірної персональної інформації звертались до спеціалізованих сервісів;
- лише 36% споживачів обмежують доступні стороннім відомості про себе в інтернеті та дізнаються про нові інструменти захисту.
Щоденна рутинна активність – це найбільше джерело небезпеки в онлайні для звичайних користувачів. Наприклад, 15% респондентів відповіли, що ставали жертвою фішингової атаки. Близько 13% зазначили, що їхня професійна репутація постраждала через відомості в онлайні, а 9% сказали, що сторонні особи дізнались їхню особистість.
Проблеми в онлайн-просторі можуть коштувати користувачам великих грошей. Дослідження показує, що найважче – це відновити свою професійну репутацію. У середньому це потребує затрат на рівні $535. Повернення своєї віртуальної особистості після її пошкодження зловмисниками обходиться приблизно в $218, а фішингові атаки призводять до втрати в середньому $158.
Ці суми додаються одна до одної, і у світовому масштабі фішингові атаки коштують споживачам $2,6 млрд. Приблизно стільки ж –$2,4 млрд – обходиться викрадення віртуальної особистості. А відновлення пошкодженої професійної репутації потребує $4,5 млрд.
Щоб зменшити ці цифри, Microsoft пропонує людям приєднатись до ініціативи «Зроби одну річ», яку запустили до Дня безпечного інтернету. З нею кожен може обрати якусь елементарну дію для безпечнішої роботи в онлайні та перетворити її на щоденну звичку. Останньою можна поділитися з іншими на сайті Safer Online та дізнатися думку інших людей щодо захисту в цифровому світі. На цьому веб-ресурсі також можна почитати корисні поради для безпечного серфінгу та роботи в онлайні. Ось лише декілька з них:
- блокуйте свої пристрої та онлайн-аккаунти. Використовуйте надійні паролі та унікальні чотирьохзначні PIN-коди для мобільних гаджетів;
- виконуйте важливі транзакції (оплата покупок, перевірка банківського рахунку тощо) в захищених мережах. Не варто ділитися своєю персональною інформацією у відкритих мережах Wi-Fi;
- слідкуйте за своєю онлайн-репутацією. Періодично шукайте відомості про себе в інтернеті та аналізуйте інформацію для створення потрібного іміджу;
- захищайте свої соціальні мережі, для чого використовуйте налаштування приватності та пильнуйте за тим, яку інформацію можуть отримати сторонні люди.
Коментарі
Поки що ніхто не коментував...